Gå till innehållet
Meny

Tryggt, tryggare, tryggast

Energitjänster sköter er värmecentral

Driftavtal – värme på dina villkor

Fjärrvärme är marknadens mest pålitliga värmekälla med en otroligt hög leveranssäkerhet men fjärrvärmecentralen består trots allt av en mängd tekniska komponenter som behöver ses över och underhållas. Detta kan delas mellan oss eller så tar vi hand om allt inklusive risker, beroende på hur enkelt just du vill ha det. Med våra tilläggstjänster spar du tid och du kan tryggt lämna drift och underhåll till oss på Mälarenergi. Vi erbjuder värme på dina villkor helt enkelt!

Brons - service och tillsyn

Bronsavtalet är till för dig som inte är i behov av kontinuerlig service, hjälp med administration eller övervakning från oss. Avtalet innehåller tillsyn och statusåterkoppling, vilket innebär att vi ser över din värmecentral och dess tekniska utrusning. Självklart finns vi även till för dig dygnet runt om fel skulle uppstå i din anläggning.

Detta ingår:

  • Mitt Mälarenergi – en webbaserad portal för uppföljning av din energianvändning samt fakturor.
  • Tillsyn med statusåterkoppling.
  • Ett akutbesök per år till reducerat pris (kan användas både dag- och jourtid).
  • Rapport en gång/år med åtgärdsförslag på din anläggning.

Silver - drift och underhåll

Silveravtalet är till för dig som vill ha en kontinuerlig driftövervakning av dina anläggningar vilket möjliggörs genom att vi kopplar upp din central mot våra system. Detta medför också att anläggningen kan optimeras på distans för bästa möjliga driftsekonomi. Vår centrala driftövervakning skapar hög leveranssäkerhet och självklart finns vi till hands dygnet runt, året runt.
Silveravtalet ger även möjlighet till årlig uppföljning med kundansvarig samt att du får en kontinuerlig kontakt med din personliga drifttekniker.

Detta ingår:

  • Allt som ingår i Brons
  • Personlig drifttekniker
  • Driftövervakning
  • Optimering
  • Uppföljning med kundansvarig. Här får du rapport med energistatistik, värmekostnader, information om anläggningen, det utförda arbetet samt förslag till förbättringar.

Guld - drift och underhåll med garanti

Med Guld får du en helhetslösning som passar dig som inte vill sköta drift och underhåll av dina tekniska installationer för värmelösning. Här tar vi ansvar för värmelösningen och optimerar dina system på bästa sätt.
Du behöver aldrig oroa dig då vi garanterar underhållet och driften samt att du ständigt kan komma i kontakt med vår driftcentral, dygnet runt och året runt. Liksom Avtal Silver så har du även här möjlighet till årlig uppföljning med kundansvarig samt en dedikerad drifttekniker som lär sig just din anläggning.

Detta ingår:

  • Allt som ingår i Silver
  • Underhållsgaranti. Mälarenergi står för inventering, investeringar och åtgärder kopplat till förebyggande underhåll.
  • Driftgaranti. Mälarenergi står för samtliga investeringar och åtgärder vid ev. fel eller avbrott.
  • Jour/Beredskap
  • Uppföljning med kundansvarig. Här får du rapport med energistatistik, värmekostnader, information om anläggningen, det utförda arbetet samt förslag till förbättringar.

Kontakta oss för dialog och offert!

Vilket driftavtal skulle passa ert företag eller er bostadsrättsförening? Skicka en intresseanmälan via formuläret så återkommer vi till dig för en vidare diskussion och offert.

Jag vill veta mer om driftavtal

Kolarhagen har valt Komfortavtal

Ulf på brf Kolarhagen är nöjd med komfortavtaletKolarhagen är en av Västerås största bostadsrättsföreningar och har ett 7-årigt Komfortavtal med Mälarenergi. Ulf Holgersson är förvaltare på Kolarhagen:

– Avtalet innebär att Mälarenergi garanterar vår energi- och vatten-användning samt ansvarar för drift och underhåll av våra tekniska installationer. Det nya avtalet innebär att en del av besparingarna kommer både oss och Mälarenergi tillgodo. Det känns tryggt för styrelsen att samarbeta med Mälarenergi. Det ger oss tillgång till kompetent driftpersonal som kvalitetssäkrar och optimerar föreningens energianvändning långsiktigt, dygnet runt.