Gå till innehållet

Mälarenergis kundportal - Mitt Mälarenergi

Som kund hos Mälarenergi har du kostnadsfritt tillgång till Mitt Mälarenergi. Du vet väl om att du enkelt kan lägga till Mitt Mälarenergi på din mobils hemskärm för snabbare tillgång!

Logga in

Spara Mitt Mälarenergi på mobilens hemskärm 

Iphone instruktion:

 

Android instruktion (t.ex. Samsung, Google, Sony)

Vad kan jag göra på Mitt Mälarenergi?

Mitt Mälarenergi är till för att du snabbt och enkelt ska få en överblick över det som rör Mälarenergi. Du kan bland annat:

  • Se dina avtal och priser.
  • Se dina fakturor och ifall någon inte är betald.
  • Förnya ditt elavtal.
  • Ansöka om utjämnad betalning.
  • Se förbrukning (även tillbaka i tiden, beroende på ditt avtal kan du ha ner till timnivå).
  • Lämna mätarställning för vattenavläsningen.
  • Ta ut rapporter till Excel.
  • Skicka meddelanden direkt till kundcenter.
  • Lägga till flera användare på kontot.
  • Anmäla gratis störningsaviseringar.
  • Uppdatera dina kontaktuppgifter.

Hur loggar jag in på Mitt Mälarenergi?

Du loggar in med BankID. Både mobilt BankID och BankID på fil fungerar. 

För att logga in:

  1. Klicka på Logga in i sidhuvudet på Mälarenergis webbplats.
  2. Ange ditt personnummer i rutan och klicka Logga in.
  3. Öppna ditt Mobila BankID och verifiera dig där.
  4. Växla tillbaka till Mälarenergis webbplats så kommer du vidare till Mitt Mälarenergi.

Om du istället använder BankID på fil behöver du bara klicka på knappen Starta BankID säkerhetsprogram för att verifiera dig.

Om du har problem att logga in, se Vanliga frågor nedan.

Vanliga frågor om Mitt Mälarenergi

  • Problem med att logga in?

    Om du har problem med att logga in till Mitt Mälarenergi kan du prova följande:

    • Stäng alla öppna flikar i webbläsaren, och försök igen sedan.
    • Öppna en inkognito-flik och prova att logga in i den

     

  • Behöver man anmäla sig för att få Mitt Mälarenergi?

    Nej, men från början är det endast den som står på kontraktet med Mälarenergi som kan logga in. Den kan sedan lägga till fler användare. 

  • Kan flera personer i min familj ha tillgång till Mitt Mälarenergi?

    Ja. Den som står på kontot behöver dock logga in först och lägga till flera användare.

  • Hur gör jag för att lägga till användare på Mitt Mälarenergi?

    För att lägga till flera användare följ stegen nedan:

    1. Du som står på kontraktet med Mälarenergi behöver logga in med BankID på mitt.malarenergi/users.
    2. Klicka på Lägg till användare, fyll i uppgifterna och spara.
    3. Den du lagt till får då ett mejl med en länk för att acceptera inbjudan och fylla i kompletterande uppgifter.
    4. Nu kan även den som blivit tillagd logga in på kontot med sitt eget personnummer och eget BankID.  
  • Kostar Mitt Mälarenergi något?

    Nej, det är kostnadsfritt.

  • Jag har inte BankID - vad gör jag?
  • Kan jag se förbrukning för mitt hus även för tidigare ägare?

    Det går inte att se någon annans förbrukning än sin egen.

  • Jag har nytt telefonnummer, kan jag anmäla det på Mitt Mälarenergi?

    Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter, till exempel telefonnummer och mejladress, direkt på Mitt Mälarenergi. Det gör du genom att klicka på ditt namn i övre hörnet och sedan välja Kontaktuppgifter

  • Jag har fått ett meddelande om att jag ska förnya mitt elavtal, men när jag följer länken kommer jag till inloggningen till Mitt Mälarenergi?

    Det stämmer, du behöver först logga ni på Mitt Mälarenergi för att komma vidare. När du gjort det kommer dina uppgifter vara förifyllda och du kan enkelt bara välja ett nytt avtal. 

  • Kan jag ha Mitt Mälarenergi även för mitt företag?
  • När kan jag se mina värden på Mitt Mälarenergi?

    Värderna på Mitt Mälarenrgi uppdateras ca kl 12 varje dag.