Gå till innehållet
Meny

Välkommen till Sveriges bästa kundcenter

Du som bor i Västerås med omnejd ring: 021-39 50 50.

Du som bor i övriga Sverige ring: 08-448 25 80. 

Telefontider: Måndag – Fredag 08:00-16:00

(Mälarenergi vinnare av bästa kundservice i kategori energi 2021)

Kundbesök

Vi tar alltid säkerhet och trygghet på största allvar. För att minska risken för spridning av Coronaviruset kommer vi därför inte att ta emot kundbesök i vårt kundcenter. Men det går självklart att ringa oss på 021-395050, via e-post eller kontakta oss via Facebook

Kontakta oss

Skriv till oss

Om du vill skicka ett mejl kan du fylla i vårt kontaktformulär. Vi svarar så snart vi kan.

Kontakta oss
Ring till oss

Ring

Du når oss på telefon 021-39 50 50. Vi har öppet måndag-fredag 08.00-16.00.
Om du inte bor i Västerås, Hallstahammar, Köping, Arboga eller Kungsör: ring 08-448 25 80

021-39 50 50
Uppdatera dina kontaktuppgifter

Uppdatera kontaktuppgifterna

Har vi rätt kontaktuppgifter? Logga in på Mitt Mälarenergi och fyll i dina kontaktuppgifter.

Uppdatera kontaktuppgifterna
Kontakta oss via Facebook

Facebook

Det går också bra att skriva till oss via Facebook. Kundcenter är bemannat 8-16 och svarar på dina meddelanden mellan dessa tider.

Skriv till oss på Facebook
Postadress och telefonnummer

Postadresser

Alla adresser och telefonnummer till Mälarenergi, inklusive faktureringsadresserna.

Alla våra adresser
Felanmälan

Felanmälan

Om du får problem med el, värme, vatten eller avlopp gör du din felanmälan dygnet runt till vår driftcentral.

021-18 19 00

Störningsinfo via sms

Registrera dig för att ta emot kostnadsfria aviseringar om det blir  driftstörningar. Välj mellan sms eller mejl.

Logga in på Mitt Mälarenergi

Fiber

Om du har problem med dina tjänster som du får via Stadsnät  - kontakta leverantören av tjänsten.
Till kontaktsidan på www.fibra.se

Gatubelysning

Om du vill göra en felanmälan för belysning, exempelvis släckta lampor eller skadegörelse på stolpar - kontakta din kommun.

Anmäl flytt

Ska ni flytta? Använda vår flyttguide.

Ditt inflyttsärende kommer att åtgärdas inom 5 arbetsdagar, om inflytt sker inom denna period så ber vi dig att kontakta vår kundservice på telefonnummer 021-39 50 50

Flyttguiden

Kundcenter privat