Gå till innehållet

Lösningar på vanliga problem

Självklart finns vi här för dig! Oavsett om du är osäker på hur du startar laddningen, eller om laddstolpen inte fungerar. Nedan har vi samlat svaren på några vanliga frågor.

Varför fungerar det inte att ladda?

Om du försöker ladda vid en av våra laddstationer och det inte fungerar kan du prova något av följande:

  • Kontrollera att kabeln är ansluten på korrekt sätt.
  • Kontrollera att du har uppkoppling, annars startar inte appen.
  • Om du använder laddkortet, reagerade laddaren med en signal när du lade det mot laddaren? Försök annars igen.
  • Lås och lås sedan upp bilen och prova igen.

Varför får jag inte loss laddkabeln?

Det är viktigt att avsluta laddningen från appen eller med laddkortet, INTE via bilens egna system. En del laddstolpstyper kan inte tolka kommandot från bilens system, och följden kan bli att laddkabeln inte vill släppa från bilen.

  1. avsluta laddningen i appen eller genom att lägga laddkortet mot laddaren.
  2. Prova igen att dra ut laddkabeln.

Hur laddar jag med EVcore-appen?

  1. Anslut laddkabeln i avstängd bil
  2. Sök via karta i appen och välj laddstation och uttag 
  3. Tryck start i appen

För att avsluta laddningen

  1. Tryck stopp i appen
  2. Koppla ur laddkabeln

Hur laddar jag med Mälarenergis laddkort?

  1. Anslut laddkabeln i avstängd bil
  2. Scanna laddkortet

För att avsluta laddningen

  1. Scanna laddkortet
  2. Koppla ur laddkabeln

Kundtjänst

Du kan ringa eller chatta med oss, vi har öppet måndag-fredag 08.00-16.00. Telefonnummer 021 39 50 50.

Om laddaren inte fungerar vill vi veta det. Gör en felanmälan här.